Verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdot

Verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdot

Voimassa 01.06.2019 alkaen.

1.       Yleistä

Oulun 2. Rotuaarin apteekki

Y-2633300-6

apteekki@rotuaarinapteekki.fi

Kauppurienkatu 9  90100 Oulu

08 535 0300

Apteekin verkkokauppa myy tuotteita yrityksille ja yksityishenkilöille. Alaikäiseltä asiakkaalta voidaan edellyttää huoltajan suostumusta ja että alaikäinen voi maksaa verkkokaupassa vain verkkomaksulla. Apteekilla on velvollisuus valvoa muun muassa sitä kenelle tuotteita myydään sekä sitä, että tuotteiden ostajat täyttävät vaaditun ikärajan. Tämän vuoksi apteekki tietyissä tapauksissa pyytää ja kerää asiakkaan henkilötunnuksia tietosuojalain mukaisesti ja tietosuojaselosteessa kuvatulla tavalla. 

Apteekki voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, tutustu toimitusehtoihin ennen kuin tilaat verkkoapteekistamme.

2.       Tuotteet ja hinnat

Tuotteiden ja palveluiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkosivuilla. Hintoihin sisältyy kulloinenkin arvonlisävero. Arvonlisäverokanta voi vaihdella tilattavan tuotteen tai palvelun mukaan. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido apteekkia.

Ravintolisien ruotsinkieliset tiedot sekä muut lisätiedot voi kysyä sähköpostitse apteekistamme osoitteesta apteekki@rotuaarinapteekki.fi.

Asiakas ei voi tilata useampaa kuin kuutta (6) samaa La Roche-Posay / Vichy tuotetta verkkoapteekin kautta.

Keskittämisalennus

Liittyessäsi Rotuaarin apteekin kanta-asiakkaaksi apteekissamme, kaikkien samassa taloudessa asuvien henkilöiden kokonaisostot kartuttavat yhteistä ostokertymää. Ostokset verkkoapteekista eivät toistaiseksi kasvata ostokertymää. Kertymä oikeuttaa alennukseen, joka on kalenterivuoden aikana portaittain kasvava. Kertymäsumman ylittäessä taulukossa mainitun summan, saat uuden kertymän oikeuttaman alennuksen tuotteista (ei lääkkeistä) seuraavasta ostoksesta lähtien. Kanta-asiakkaana saat tuntuvia etuja myös vaihtuvista kampanjatuotteista. Keskittämisetu on seuraavan taulukon mukainen:

Ostokertymä                         Alennus

yli 50 €                                    2 %

yli 200 €                                  3 %

yli 600 €                                  4 %

yli 1500 €                                5 %

yli 2500 €                                6 %

3.       Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, johon voi lähettää tekstiviestin. Asiakas valitsee tilausta tehdessään, haluaako hän apteekin ottavan yhteyttä lääkeneuvonnan saamiseksi vai ei. Lisäneuvontaa vaativien itsehoitovalmisteiden osalta asiakas ei voi kieltäytyä lääkeneuvonnasta. Nikotiinikorvaustuotteiden ostaminen edellyttää 18 vuoden ikää. Ikä varmistetaan kirjautuneilta asiakkailta automaattisesti, kirjautumattomilta asiakkailta edellytetään ostoskori-vaiheessa vahvaa sähköistä tunnistautumista.

Reseptilääketilausten yhteydessä edellytetään (Lääkealan turvallisuus ja kehittämiskeskus Fimean määräys apteekin verkkopalvelusta, 2/2011) vahvaa sähköistä tunnistautumista, jonka perusteella tilaajalta saadaan henkilötunnus. Reseptilääketilauksissa apteekki ottaa asiakkaaseen aina yhteyttä käydäkseen läpi reseptitilauksen. Reseptilääketilausta ei voi maksaa luottokorttimaksuilla.

Tilausten noutoilmoitukset lähetetään sähköposti- tai tekstiviestinä. Asiakas vastaa siitä, että hänen apteekin tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset.

Tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruutusoikeuden käyttämisestä.

Apteekki pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.

Maksaminen ja maksutavat

Ostokset maksetaan ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla. Apteekin verkkokaupassa ovat käytössä seuraavat maksutavat:

Verkkopankkimaksut (kaikki suomalaiset pankit), luottokorttimaksut (Visa, MasterCard, American Express), mobiilimaksut (MobilePay) ja laskulla maksaminen (Collector Lasku/Osamaksu).

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii kotimainen Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla. Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla (luotonantajana Collector Bank AB) saat korotonta maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää. Lasku erääntyy maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavan kalenterikuukauden viimeiseänä päivänä. Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai voit valita 1-36 kuukauden osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois. Osamaksun korko 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 3,80 €  kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 30,6 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn. Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot.

Toimitamme tuotteet heti, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Käsittelemme tilauksen apteekin aukioloaikana, kun maksu on suoritettu.

Toimitustavat ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Toimitus on ilmainen yli 50 € tilauksiin (ei koske lääkkeitä) postin toimipisteeseen tai postin pakettiautomaattiin. Ilmainen toimitustapa ei koske seuraavia toimitustapoja: nouto apteekin palvelupisteestä, kotiinkuljetus Oulun lähialueille (max. 25 km), kotiinkuljetus Oulun keskustan alueelle (max. 4 km) ja Matkahuolto Lähellä -paketti.

Voit katsoa tilaukseesi liittyvät erilaiset toimitustavat ja niiden mahdolliset toimituskulut ostoskorissa. Toimitusaika riippuu valitusta toimitustavasta ja tuotteen saatavuudesta. Tilaukset toimitetaan 3 arkipäivän kuluessa tilauksesta pois lukien pikatoimitus ja pikanouto. Mikäli tuote on tilapäisesti loppunut tukkuliikkeestä, toimitetaan tuote asiakkaalle heti, kun se on saatavilla. Yllättävistä tuotepuutoksista ilmoitetaan asiakkaalle erikseen. Lääkkeet, joita emme pidä varastossa, toimitetaan asiakkaalle viikon kuluessa.

Apteekilla on käytössään seuraavat toimitustavat:

Nouto apteekilta (ilmainen), nouto apteekin pakettiautomaatista (ilmainen), nouto apteekin palvelupisteestä (Sale Hailuoto) (4,90 €), kotiinkuljetus Oulun keskustan alueella (max. 4 km) (9 €), kotiinkuljetus Oulun lähialueilla (max. 25 km) (24€), Posti postipaketti (5,10 €), Posti Noutoautomaattipaketti (5,10 €) ja Matkahuolto Lähellä -paketti (4,90 €).

4.       Kuluttaja-asiakkaan peruutusoikeus

Peruutus tapahtuu tekemällä peruutusilmoitus 14 vuorokauden kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta tai palvelusopimuksen tekemisestä. Peruutusilmoituksen voi tehdä peruutuslomakkeella tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla.

Peruuttamisoikeus ei koske lääkkeitä.

Peruuttamisoikeus ei koske yrityksiä tai yhteisöjä ilman eri sopimusta.

Tavaroiden peruuttaminen (fyysiset tuotteet)

Kuluttaja-asiakkailla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus. Tavara on jätettävä logistiikkatoimijan kuljetettavaksi 14 vuorokauden kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeutta tarkastaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden ja tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta, käsittele ja avaa se varoen, jotta voit palauttaa tuotteet omassa pakkauksessaan.

Jos asiakas ottaa tavaran käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, apteekilla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, apteekki voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Poikkeukset peruutusoikeuteen

Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeutta ei ole sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa, jos sinetti on rikottu. Näitä ovat mm. lääkkeet, kosmetiikka, piilolinssit ja seksuaaliterveyteen liittyvät tuotteet.

Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeutta ei ole yksilöllisesti valmistetuilla tuotteilla.

Palautusohjeet

Kaikilla tuotteillamme, pois lukien lääkkeet, on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Palautetun tuotteen tulee olla alkuperäisessä myyntipakkauksessa ja käyttämätön.

Tavara on pakattava siten, ettei se vaurioidu kuljetuksessa. Tavaran voi palauttaa postitse asiakaspalautuksena ja lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen. Asiakaspalautus on maksuton. Tilauksen mukana tullut lähete on liitettävä palautukseen mukaan.

Palautusosoite:

Asiakaspalautus

sopimustunnus 656178

Oulun 2. Rotuaarin apteekki

Kauppurienkatu 9

90100 OULU

Palvelut

Palvelusopimuksen kuluttaja-asiakas voi peruuttaa 14 vuorokauden kuluessa palvelusopimuksen tekemisestä.

Palvelun toimittamisen voi aloittaa vahvistuksen toimittamisen jälkeen ennen peruuttamisajan päättymistä, jos kuluttaja-asiakas on tehnyt tätä koskevan nimenomaisen pyynnön. Peruuttamisoikeutta ei ole, mikäli palvelu on kokonaan suoritettu ennen peruuttamisajan päättymistä ja asiakkaalla on ollut tieto peruuttamisoikeuden menetyksestä.

Tilaamalla apteekin verkkokaupasta palvelun pidetään tilausta nimenomaisena pyyntönä aloittaa palvelu ennen peruuttamisajan päättymistä, ja asiakas on saanut tiedon peruuttamisoikeuden menetyksestä tilausvahvistuksessa, hyväksymällä nämä sopimusehdot ostopäätöksellään ja rastittamalla asianomaisen pyynnön tilausvaiheessa.

Maksun palauttaminen

Kuluttaja-asiakkaalle palautetaan kauppahinta viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Apteekilla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.

Maksamme palautettavat maksut samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt.

5.       Reklamaatiot

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, tai palvelun toimittamisessa on virhe, otathan yhteyttä apteekkiin. Pikainen yhteydenotto helpottaa asian selvittämistä.

Verkkokaupan 14 vuorokauden peruutusoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen tai palvelun, apteekki vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Apteekki vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajasuojalain mukaisista pakottavista velvoitteista.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilauksessasi liittyvissä kysymyksissä.

apteekki@rotuaarinapteekki.fi

p. 08 535 0300

Noutamatta jätetyt toimitukset

Toimituksista, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta postin toimipaikasta, perimme kuluja vastaavan palautusmaksun. Pelkkää toimituksen noutamatta jättämistä ei katsota palautusilmoitukseksi.

Vastuunrajoitus

Apteekki ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen, tuotteeseen tai palveluun liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu.

Reklamaatiot ja riitojen ratkaisu

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttaja-asiakas voi halutessaan käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. Lisätietoja Euroopan kuluttajakeskuksesta, www.ecc.fi.

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta www.kkv.fi

Riitatilanteissa sovelletaan Suomen lakia ja riitojen oikeuspaikka määräytyy Suomen lain mukaan.

6.       Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Apteekki käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.